MKI 0001 MKI 0002b MKI 0003 MKI 0004b MKI 0005

Badges voor bevers

Beverbadges zijn een leuke manier om bevers te belonen voor hun inzet bij Scouting. Ze werken zo spelenderwijs aan hun ontwikkeling en ouders en leidinggevenden zien wat de kinderen gedaan en geleerd hebben. Het doel van de badges is niet het verwerven van individuele vaardigheden, zoals bij de insignes van de andere speltakken wel het geval is. De badges zijn gericht op het opdoen van ervaringen in en met de beverkolonie, rondom een bepaald onderwerp.

De badges zijn gekoppeld san Stuiter en de tien inwoners van het dorp Hotsjietonia. Voor het behalen van een beverbadge doen bevers mee aan activiteiten die past bij het themafiguur. Er zijn geen vaste eisen aan de badges verbonden. Het is de bedoeling dat je als leidinggevende zelf activiteiten verzint of aanpast en daar met je kolonie drie of vier opkomsten mee bezig bent. Op die manier kun je het niveau aanpassen aan je eigen bevers. Om je als leidinggevende een eindje op weg te helpen, is voor elke badge een voorbeeld beschreven voor vier opkomsten (zie het infobald van de badge.

MKI 0008 Stuiter badge
Activiteitengebied: Sport & Spel
Activiteiten: Poortjes balBoompje verwisselen, Paardenrace
  MKI 0019