Flessenvoetbal

De flessen van je tegenstander omschieten, in een voetbalachtige setting. Deze activiteit is opgenomen in de beverbadge Stanley Stekker.

Iedere kind krijgt een kunststof fles of PET-fles gevuld met water deze worden in een cirkel gezet of als je het iets moeilijker wilt maken gewoon verdeeld over het speelveld. Als alle flessen staan gooi je de bal in het veld en is het de bedoeling dat ze gaan proberen elkaars fles om te schoppen. Natuurlijk moeten ze hun eigen fles ook verdedigen. Valt de fles om, dan is het zaak om het zo snel mogelijk weer rechtop te zetten, want aan het einde van het spel gaan we kijken wie er het meeste water in zijn flesje heeft zitten. Is je fles helemaal leeggelopen? Dan lig je uit het spel.

Het regelen van de kunststof flessen/ PET flessen.

• Flessen.
  • Voetbal.
  • Water.

• Laat de leden een lege fles van thuis meenemen en sta er bij stil dat het goed is om voorwerpen te recyclen. Zorg dan wel altijd voor reserveflessen voor leden waarbij het regelen van de fles niet is gelukt.
  • Wanneer je niet genoeg flessen hebt, kan je er voor kiezen een doorwissel systeem er in te verwerken. Als je fles wordt omgegooid, wissel je je plek om met iemand die in de rij langs de zijlijn staat.
  • Dit spel wordt ook wel paaltjesvoetbal, blokkenvoetbal of blokjesvoetbal genoemd.

• Misschien heb je kinderen in je speltak die op voetbal zitten. Zorg er voor dat zij niet de hele groep overrulen. Probeer hierover met hen in gesprek te gaan.
  • Met koud weer kun je het spel spelen met de dop op de fles zodat er geen risico is dat de jeugdleden nat worden.
Lees 14668 keer Laatst aangepast op maandag, 07 september 2020 22:19
Meer in deze categorie: « Poortjesbal Slingertikkertje »