Op bezoek bij...

De jeugdleden laten kennis maken / rond kijken op bijvoorbeeld de boerderij, in de kas en bij diverse bedrijven en overheidsinstellingen.

Elk jaar hebben verschillende bedrijven en instellingen een open dag of iets dergelijks. Je kunt dan een kijkje nemen achter deuren die normaal gesproken gesloten blijven. Vaak zijn er dan leuke activiteiten voor kinderen te doen. Hier zijn een aantal voorbeelden:

Nihil; vervoer regelen, eventueel deelnemersaantal opgeven.

• Auto's / fietsen om de jeugdleden te vervoeren.
  • Eventueel aan de open dag aangepaste kleding (bijvoorbeeld bij natuurwerkdag: laarzen).

Tips algemeen

• Let op eventuele kleding wensen (zoals laarzen / oude kleding bij de natuurwerkdag) en communiceer dat naar de jeugdleden.
  • Let op dat de 'openingstijden' kunnen afwijken van je normale opkomsttijden.
  • Als het een dagactiviteit is (zoals natuurwerkdag) denk dan aan lunchpakketjes.
  • Afhankelijk van het gekozen doel is deze activiteit geschikt voor de Nature Award.
  • Let er bij vervoer met auto's op dat men op de goede manier verzekerd is en dat de bestuurder minimaal twee jaar rijervaring heeft.
Lees 5414 keer Laatst aangepast op vrijdag, 30 oktober 2020 11:34