zaterdag, 21 september 2019 11:28

Het woonboulevard spel

Zoveel mogelijk punten verdienen met gekke opdrachten op een woonboulevard of bedrijventerrein.

Dit spel wordt gespeeld op eenwoonboulevard of  bedrijventerrein in de buurt, waar verschillende grote winkels zijn (denk aan: IKEA, Makro, beter bed, etc.) Verdeel de groep in kleine teams (max 4 personen).

Elk team krijgt een lijst met verschillende opdrachten, die ze op het terrein uit moeten voeren, zoals:

• Maak een foto van een slapend persoon bij Beter Bed,
  • Kom uit de kast bij IKEA
  • Hoe duur is een blik bonen van 5kg bij de Makro,
  • etc.

Leef je vooral uit bij het verzinnen van de opdrachten, en maak het zo gek als je wil / durft.

Ondertussen loopt de leiding met een camera rond over het terrein, en probeert een compleet team op de foto te krijgen. Voor elke foto die genomen is, krijgt het team strafpunten.

Ideaal is het als je allemaal foto-opdrachten verzint, of opdrachten die je makkelijk door kunt sturen via whatsapp, dan kan de leiding op een centrale post (bij voorkeur het restaurant van IKEA onder het genot van een kopje koffie) de opdrachten beoordelen en de stand bijhouden.

Goede afspraken over oversteken, overlast, etc. zijn natuurlijk vanzelfsprekend.

• Opdrachtenvel
  • Mobiele telefoons met whatsapp & camera

Wees voorzichtig met auto's die op het terrein rijden, bekijk van tevoren waar de gevaarlijke punten zitten, en maak goede afspraken met je jeugdleden.

Denk aan een positieve imago van scouting, Maak dus niks kapot en houdt goed contact met de plaatselijke ondernemers

Lees 813 keer Laatst aangepast op woensdag, 25 september 2019 10:54