Ghana opkomst

Bij deze activiteit doen de jeugdleden verschillende spelen en activiteiten waarbij ze meer leren over Scouting wereldwijd en specifiek over Ghana. Er zijn verschillende activiteiten die je kunt doen.

Scouting is een wereldwijde beweging en daar horen internationale contacten en activiteiten bij. Scouting Nederland had hiervoor sinds maart 2010 een partnership met de Ghana Girl Guides Association (GGGA) en de Ghana Scout Association (GSA). Dit partnership bood vijf jaar lang prachtige mogelijkheden voor uitwisselingen tussen Nederlandse en Ghanese Scouts en Guides.

Bij deze activiteit doen de jeugdleden verschillende spelen en activiteiten waarbij ze meer leren over Scouting wereldwijd en specifiek over Ghana. Er zijn verschillende activiteiten die je kunt doen, zoals:

1. Ghana multiple choice
  2. Ghanese maskers maken
  3. Ghanese koekjes maken
  4. Ghanese muziek
  5. Ghanese voetbal maken
  6. Achi (Ghanees boter kaas en eieren
  7. Wari
  8. Oware
  9. Hier of daar?
  10. Commando Ghana
  11. Stammenstrijd
  12. De Lama's in Ghana
  13. Potjikos (afrikaans koken)

De geheimen van Anansi in Hotsjietonia:

De geheimen van Anansi in de Jungle:

Zie individuele activiteiten.

• Maak er een soort hoeken spel van: in elke hoek van het lokaal een andere Ghana activiteit.
  • Begin de opkomst met een presentatie over Ghana, eventueel aangevuld met verhalen, sprookjes en mythes uit Ghana.
  • Maak er een Ghana (groeps)dag/weekend van.
Lees 7560 keer Laatst aangepast op donderdag, 03 december 2020 16:53
Meer in deze categorie: « Achi Vriendenkettingtikkertje »