donderdag, 03 maart 2016 15:48

Body paint

Voorzie elkaar van leuke grappige bloemen, dieren of voorwerpen. Niet alleen het gezicht maar ook armen of benen.

Je gaat met de scouts kinderen schminken. Deze leeftijdsgroep is meer van de spannende tekeningen. Actie of enge dieren in fantasiestyle mischien ook wat met Hindi goden omdat het hier om het holi feest gaat. Maar voor je met de scouts kunt gaan schmincken is het goed om eerst te oefenen. Zo krijg je wat feeling voor het materiaal en weet je beter wat de mogelijkheden zijn. Teken het eerst op een blaadje of gebruik carbonpapier van bestaande plaatjes als je het ergens op het lichaam aanbrengt. Je zou het tshirt mee kunnen verven en met heel mooi weer zou je iemand een badpak of zwemshort aan kunnen doen. Als je gaat oefenen met elkaar, heb je het materiaal nodig en misschien is het een idee om op zoek te gaan naar iemand die het al goed kan. Die persoon kan je dan een soort van training geven. Dat werkt beter als alleen zelf wat experimenteren.

• Schmink
  • Kwastjes
  • Sponsjes
  • Bekertjes
  • Water
  • Eventueel oude witte kleren

Gebruik alleen echte schmink, anders kunnen de scouts uitslag krijgen.

• Zoek voorbeelden op internet.
  • Keep it simple: of ook wel geen kameleon.
  • Kleurrijke bodypaint ter ere van het hindoeïstische Holi-feest.
Lees 2253 keer Laatst aangepast op zaterdag, 07 augustus 2021 17:48