maandag, 20 juni 2022 17:53

De strijd om Jack o Lantern

(1 Stem)

Een Halloween wedstrijd om samen een vogelverschrikker met pompoenhoofd te maken.

Het verhaal

Er was eens een boer die oude Jack werd genoemd. Hij kweekte Grote pompoenen, groter dan die jij ooit had gezien. Zijn gave was ook tegelijk zijn vloek. De kraaien vlogen laag over zijn pompoenveld en deden zich te goed aan zijn oogst een ongenadige gekras dreef hem tot waanzin. Oude Jack bewaakte zijn veld met zijn leven: Hij at niet, dronk niet en bleef er net zo lang staan totdat zijn stakige benen totdat zijn voeten in de grond waren geworteld en zijn armen stijf en houterig geworden waren. Zelfs zijn hoofd was veranderd in een pompoen!!: Jack was veranderd in een vogelverschrikker.

De activiteit

Vanavond gaan de jeugdleden allemaal opzoektocht om een eigen vogelverschrikker te komen. Elk team gaat op jacht naar de volgende items:

• Staak van de benige vingers van de eiken boom(takken voor geraamte)
  • Kleding
  • Vulling  (hooi)
  • Kraaien
  • Boeren zakdoek
  • Afgehakte hoofd van Jack (pompoen)

Elk voorwerp licht op een andere plek verstopt in de omgeving / wijk / dorp. De locatie wordt aangegeven doormiddel van een hint. Als een team terug is en dat oonderdeelheeft staan dan krijgen ze de hint van de volgende lokatie en de omschrijving van wat daar ligt.

Het team /  de ploeg wat als eerste Jack heeft staan inclusief zijn hoofd heeft gewonnen.

• Takken
  • Hooi
  • Oude kleding
  • Takken
  • Oude kleding

Geef hinten waar de voorwerpen liggen.

Aanvullende informatie

Lees 839 keer Laatst aangepast op maandag, 04 juli 2022 18:11