Mijn vader is de beste

(1 Stem)

Scouting levert een grote bijdrage aan de opvoeding en ontwikkeling van kinderen en jongeren. De Week van de Opvoeding draait om ontmoeting en uitwisseling tussen ouders, medeopvoeders, kinderen en jongeren. Met deze opkomst in de stijl van 'Mijn vader is de beste' sluit je aan bij het derde thema van de Week van de opvoeding: opvoeden doe je samen en iedereen hoort erbij.

In dezelfde stijl als het televisieprogramma 'Mijn vader is de beste' gaan de welpen vaan samen met hun vader / ouder meerdere uitdagingen aan zoals:

De raadsrots (Identiteit)

• Familie yell: de ouders en welpen bedenken samen een familie yell.
  • Herken je welp: ouders worden geblinddoekt en 1 voor 1 langs de welpen geleid. Welke ouder haalt zijn eigen welp als eerste uit de horde? (nodig: blinddoek, stopwatch)

Het wolvenhol (Veilig & Gezond)

• EHBO Dominospel: Ouders en welpen leggen om de beurt een domino steen. Welke welp is als eerste klaar? Nodig: EHBO domino set
  • Afval ren je rot:Welpen en ouders spelen afval ren je rot tegen elkaar. Wie halen (samen) de meeste punten? Nodig: Ren je rot vragen

De Khaali Jagah vlakte (Sport & Spel)

De Nishaani plaats (Uitdagende Scoutingtechnieken)

Haveli – het mensendorp (Samenleving)

De ruïne Emaarate (Internationaal)

De Talaab poel (Buitenleven)

De Guha grotten (Expressie)

30 minuten om de ouders uit te nodigen.

• Score bord
  • Zie individueel spel
  • Eventueel prijsjes

• Je kunt het spelnaam algemener houden bijvoorbeeld mijn ouder is de beste of ouder kind opkomst. Dit geeft minder uitdagingen bij bijvoorbeeld gescheiden ouders.
  • Nodig ouders op tijd uit, in verband met volle agenda's van ouders / oppas regelen voor mogelijke broertjes / zusje.
Lees 8416 keer Laatst aangepast op zaterdag, 04 januari 2020 16:19