zondag, 19 september 2021 11:18

Crazy communication commics

Crazy Comic is een leerzaam spel omdat het samenwerken, normalisatie en coördinatie bevordert. De meest effectieve teams zijn zelfstandig en functioneren met minimale hulp en bijsturing van leidinggevenden. Het is een uitstekend spel om te oefenen met samenhang van visie ondanks de verschillende lagen van samenwerking.

Elk persoon is verantwoordelijk voor één afbeelding van het stripverhaal. De lengte van de strip hangt dus af van hoeveel personen er in de groep zitten (een team van drie personen maakt bijvoorbeeld een stripverhaal van drie afbeeldingen). Elk team moet binnen een vooraf afgesproken tijdslimiet bepalen waar het stripverhaal over zal gaan, wie wat gaat tekenen, etc.

Alles moet van tevoren tot in detail besproken worden omdat er vanaf het moment dat er begonnen is met tekenen geen interactie tussen de teamleden meer is toegestaan. De teamleden mogen tijdens het tekenen ook beslist niet van elkaar zien wat ze aan het tekenen zijn. Als iedereen klaar is komen de verschillende teams bij elkaar en worden de verschillende stripverhalen besproken.

• Papier
  • Potloden / stiften

Dit spel kan ook gespeeld worden wanneer teamleden zich op verschillende locaties bevinden. Ze kunnen de afspraken over het stripverhaal maken via bijvoorbeeld de telefoon of skype.

Lees 1952 keer Laatst aangepast op zondag, 19 september 2021 11:35