donderdag, 04 juni 2020 15:05

Handen en voeten pad

(1 Stem)

Foutloos naar de overkant komen.

Thema introductie bevers

Stuiter is aan het spelen op de speelplaats als Keet Kleur komt aanlopen. Keet Kleur heeft stoepkrijt (of uitgeprinte handen of voeten) bij zich. Stuiter is nieuwsgierig naar wat Keet daarmee van plan is. Maar het wordt hem al snel duidelijk: het word een soort hinkel baan waarbij er handen en voeten op de stoep getekend wordt.

Thema introductie welpen

Mowgli en Shanti zijn op de Khaali Jagah vlakte aan het spelen als Bagheera komt aanlopen. Bagheera heeft stoepkrijt (of uitgeprinte handen of voeten) bij zich. Mowgli en Shanti zijn nieuwsgierig naar wat Bagheera daarmee van plan is. Maar het wordt hem al snel duidelijk: het word een soort hinkel baan waarbij er handen en voeten op de stoep getekend wordt.

Het spel

Teken op de grond een parcours met hand en voet afdrukken. Hoe langer het pad is en hoe meer wisselingen er in zitten hoe moeilijker het is. Laat hierna de jeugdleden 1 voor 1 dit parcours afleggen.

Variaties

• Neem de tijd op en maak er een wedstrijd van.
  • Maak meerdere dezelfde banen naast elkaar en laat nesten / ploegen tegen elkaar strijden.

• Stoepkrijt of uitgeprinte hand en voet afdrukken
  • Eventueel stopwatch

• Papier kan met sokken glad worden,
  • Stoeptegels zijn ruw en kunnen bij fanatiek spel tot schaafwonden leiden