zaterdag, 01 oktober 2016 11:26

Werken in ploegen

Het samenwerken van de ploegen onderling met een beetje wedstrijd element voor zowel land als water werk.

Voor landscouts

Per ploeg ligt er een tent (en toebehoren) en pionierhout met touw klaar. Elke ploeg gaat, na een kort overleg, de tent (goed) opzetten en een keuken pionieren waar met de ploegen aan gegeten kan worden. Als de ploeg klaar is gaan de pl en de apl en inspectie toen. Eenmaal klaar dan doet de leiding een controle rondje. Als alles is goedgekeurd stopt de tijd. Hierna wordt er binnen de ploeg opgeruimd en geevalueerd. Verliep de samenwerking naar wens?

Voor waterscouts

Per ploeg licht er een lelie vlet klaar met de mast naar beneden. Elke ploeg tuigt zijn eigen vlet op en gaat er daarna een parcours van ongeveer 1 km mee varen. Bij terugkomst wordt de lelievlet afgemeerd. Hierna meld de ploeg zich bij de leiding en stopt de tijd. hierna word alles opgeruimd en geevalueerd. Was de samenweking naar wens?

Terwijl de scouts bezig zijn schrijft de leiding op welke verbeterpunten zij zien.

• Tenten hamers pionierhout en touw
  • Lelievletten met toebehoren
  • Stop watch
  • Papier met pen voor de jury

• Zorg dat er voldoende afstand is tussen de groepjes en een ehbo doos aanwezig is.
  • Let bij de boten ook op de veiligheid van de vaarroute dus buiten de vaargeul.

Er kan ook nog uitgebreid worden door bijvoorbeeld een maaltijd te koken.

Lees 2144 keer Laatst aangepast op vrijdag, 29 maart 2019 13:20