donderdag, 03 juni 2021 17:10

GPS puzzeltocht met whatsapp opdrachten

(1 Stem)

Deze GPS tocht combineert spanning, snelheid en actie met het gebruik van de mobiel. De GPS speurtocht bevat hilarische leuke opdrachten die via Whatsapp verstuurd moeten worden. En je zult zien de (jeugd)leden hiermee veel lol hebben!

Een hilarisch leuke speurtocht met je mobiel voor jeugdleden. De teams strijden tegen elkaar en krijgen via de mobiel opdrachten door.

Hoe snel krijg jij het voor elkaar om de opdracht te vervullen….? Slimheid, lachen, snelheid en veel lol maken.

Hoe werkt het?

Er zijn 2 teams: team A en team B. Bij grote groepen kun je er voor kiezen om bijvoorbeeld een 3e of 4e groep te creëren. Elk team krijgt een teamcaptain en deze heeft in ieder geval een mobiel met datagebruik. Vervolgens krijgt elk team een puzzel die opgelost moet worden. Hieruit komt het GPS coördinaat waar de materialen voor de eerste opdracht (alla geocaching) te vinden zijn. Elke team moet binnen bepaalde tijd opdrachten realiseren en deze op de WhatsApp zetten!

Er is één spelleider deze krijgt de berichten van beide groepen binnen en stuurt de vervolg locatie en opdrachten.

Opdrachten

• Blaas een ballon op tot dat die knapt.
  • Knoop in het touw 7 verschillende knopen.
  • Vertel een sprookje zonder "Uh" te zeggen.
  • Enzovoorts...

• GPS tocht
  • Opdrachten met bijbehorende materialen
  • Per team een GPS met data

• Je kunt er voor kiezen om de groepen tegelijk naar dezelfde locatie te laten gaan en daarbij een echte competitie te creëren waarbij snelheid ook mee telt, maar verschillende locaties beginnen is ook een optie zodat de opdrachten zelf meer tellen.
  • Je kunt er voor kiezen om voor een extra twist te geven door voor bijzondere vervoersmiddelen te zorgen bijvoorbeeld vervoer op tandem of steps.
Lees 2347 keer Laatst aangepast op donderdag, 03 juni 2021 20:10