zondag, 12 november 2023 14:57

The Coconut Games

Wedstrijdje met allemaal verschillende sporten en spellen met een kokosnoot tintje. Wie is de beste van je groep?

Een wedstrijd tussen scouts met een tropisch tintje. Kijk wie de beste is van je groep in deze sporten en spellen met een kokosnoot.

Bowlen:
Kegel zoveel mogelijk palmbomen om met een kokosnoot. Degene die de meeste palmbomen (kegels) omgooit krijgt deze ronde de meeste punten.

Hockey:
Speel een potje hockey met als bal een kokosnoot. Het team dat wint, krijgt de meeste punten.

Blikgooien:
Ga blikgooien met een kokosnoot. De blikken kunnen natuurlijk aangekleed worden in tropisch thema. Wie de meeste blikken omgooit, krijgt de meeste punten.

Golf:
Zet één of meerdere velden uit met op het einde een kuil in de grond waar de kokosnoot in moet. Gebruik een echte golfclub of een gevonden stok om de kokosnoot in de kuil te krijgen. Het persoon met de minste slagen, krijgt de meeste punten.
Een variant hierop is Croquet.

Estafette:
Zet een estafette parcours uit die zo snel mogelijk gelopen moet worden met een kokosnoot op een lepel. Als obstakels kun je denken aan het overgooien van de kokosnoot naar elkaar, over en onder banken heen, een stuk hinkelen of met twee man de kokosnoot vervoeren zonder je handen te gebruiken. Het team dat als eerste het einde haalt, krijgt de meeste punten.

• Kokosnoten
  • Kegels
  • Blikken
  • Hockeysticks
  • Pionnen
  • Banken

Houd rekening met de hardheid van kokosnoten.

Er zijn nog veel meer mogelijkheden te bedenken om bekende sporten/spellen met een kokosnoot te spelen.

Aanvullende informatie

Lees 280 keer Laatst aangepast op dinsdag, 09 januari 2024 15:50