zondag, 12 november 2023 11:25

nieuwjaar tradities

elke land heeft zijn of haar traditie tijdens het oud en nieuwe ,welke ken jij en welke traditie volg jij ?

de scouts gaan op onderzoek uit wat is onze traditie en welke gebruiken heb zij van huis mee gekregen een van de tradities kan zijn dat ze met oud en nieuwjaar oliebollen bakken of dat ze bij hun familie met de linker of rechter voet als eerste over de drempel moeten stappen om dat dat geluk geeft of was het nu rood of toch de kleur wit die je moest dragen .Welke gebruik of traditie hebben jullie? de scouts gaan aan de slag met pen en papier om hun  en traditie /gebruiken op te schrijven .als als op papier staat gaan zij hun traditie /gebruiken met elkaar vergelijken .wat is het verschil en zijn er over een komsten ?welke traditie /gebruiken zouden ze willen uitproberen ? en waarom zouden ze deze willen uitproberen ?de scouts gooien nu alle papieren op gevouwen in een pan of schaal en gaan er een papier uit trekken om deze  traditie /gebruiken uit testen kijken of ze deze traditie /gebruiken .kijken of dat ze deze willen toevoegen aan eigen traditie /gebruiken .

pen, papier , schaal

elke traditie /gebruiken is in elk land anders zorg dat ze er open over kunnen praten met elkaar zodat elk scout zich safe voelt .

je kan ze van te voren de opdracht mee geven

Aanvullende informatie

Lees 239 keer Laatst aangepast op maandag, 13 november 2023 16:32