dinsdag, 14 februari 2023 13:15

Scouting Toekomstkrant

Ben je benieuwd naar hoe jullie Scouting toekomst eruit ziet? Wil je op een creatieve manier eens met elkaar nadenken over de toekomst? Wil je ontdekken wat anderen belangrijk vinden in de toekomst? Maak dan eens een toekomstkrant.

Met deze hele set materialen, kan je met elkaar op een speelse wijze aan de slag om na te denken over de toekomst van je groep, regio of team. In tweetallen ga je elkaar interviewen alsof het twee jaar later is dan de dag van vandaag. Met behulp van een interviewscript stelt eerst de ene persoon vragen en daarna wissel je af. Dit script kan je helemaal naar eigen wens aanpassen. De interviews verwerk je daarna tot een krant, waarvoor er een format is bijgeleverd van 4 verschillende soorten kranten.

Voor de facilitator is er een uitgebreid draaiboek bijgesloten inclusief een thema verhaal.
In de presentatie zit een optelklok en een aftelklok die je op maat kan maken.

Nodig je iedereen ook leuk in thema uit? Vraag eens of ze journalistieke outfit kunnen opzoeken. Hoeveel gleufhoeden gaan jullie tegenkomen? Hoeveel trenchcoats? ;-) Als je als organisator bijvoorbeeld perskaarten maakt met zo’n keycord met alle namen van de aanwezigen erop, dan maak je het helemaal af.

Leuk om te weten: we hebben deze methode gebruikt om met landelijke vrijwilligers en beroepskrachten na te denken over het Activiteitenplan van 2019.

Aanvullende informatie

Lees 447 keer Laatst aangepast op zondag, 19 februari 2023 11:28