zondag, 07 februari 2021 21:34

Octopussen

(1 Stem)

Op eenvoudige manier een zeedier maken.

Thema introductie bevers

Stuiter zit bij Keet en Fleur Kleur thuis en verteld enthousiast een mooi verhaal heeft gehoord over een octopus, die leeft in een mooie onderwaterwereld. Fleur Kleur heeft een leuk idee: Zullen we een mooie octopus maken en een fijn huisje voor hem maken in het clubhuis.

Thema introductie welpen

Mowgli en Shanti zitten bij de Guha grotten als Jacala aan komt zetten. Jacala verteld dat er onderwater bijzondere dieren leven: Niet alleen Jacala met zijn krokodillen familie zit in het water, ook Malchi zwemt er ook rond in een hele school vissen ook Dahinda is er met vele kikkers te vinden. Maar ook andere bijzondere dieren zoals zeepaardjes en octopussen. Mowgli en Shanti vinden al die dieren maar bijster interessant. Jacala steld voor om zelf zo'n octopus te gaan maken.

De activiteit

Knip een cirkel van karton, kleur deze cirkel mooi in. Maak met wit (of geel) papier twee kleine cirkels en teken daar twee zwarte bollen op als ogen, je kunt ook twee kleine balletjes gebruiken (bv. Kauwgomballen of pingpongballen).

Je kunt de tentakels maken met verschillende kleuren muizentrappetjes of slierten met gevlochten strengen wol maken.

De tentakels maak je daarna aan de kartonnen cirkels vast. Bij muizentrappjes kun je dat met wat lijm en plakband doen. Bij strengen wol kun je beter gaatjes maken, waar je de streng door heen haalt.

De octopussen kun je ophangen in je lokaal of een foto opsturen naar je leiding.

• Het boek O, o, octopus! of bekijk samen het filmpje
  • Karton
  • Stiften/verf
  • Stroken papier (muizentrapjes)