maandag, 16 maart 2020 10:39

Online Avondspel

(1 Stem)

Doe mee met de verschillende opdrachten voor de meeste punten. Een scouting avondje vanuit huis maar niet alleen.

Algemene disclaimer: Leuk dat je deze avond meedoet!

Even een paar regels

• Maak geen gebruik van fotobewerkingsprogramma’s,
  • Geen screenshots van je telefoon of computer maken
  • Als we hierom vragen mag je deze programma’s wel gebruiken
  • Behalve opdracht 3 verstuur je elke opdracht met vermelding van het opdrachtnummer en je naam
  • Je hebt maar 1 kans om je opdracht in te sturen, doe het dus goed!!!
  • Bij elke foto en video-opdracht is natuurlijk je groepsdas te zien.]
  • Behalve opdracht 1 zijn alle opdrachten zonder tijdslimiet
  • Met creativiteit scoor je punten

Nodig de deelnemers uit met een whatsapp link zodat ze in een groepsapp alle opdrachten in kunnen sturen. Als iedereen er in zit gaat het spel van start. Per half uur gooi je 5 opdrachten in de app, zo kan iedereen aan de slag. Het duurt ongeveer 2 uurtjes, het levert hilarische beelden op. De punten worden bij gehouden door de organiseerde mensen.

Over het gegeven aantal punten valt niet te twisten, we zijn niet omkoopbaar met geld wel met chocolade! Afgeven na 31 maart?

Heel veel plezier!

Opdracht 1. First let me take a selfie!

Maak een selfie met jezelf en je eventuele hulpjes.
(max. 5 punten foto)

Opdracht 2. EHBO-paniek!

Ik, Willyjanne, ben een regelrechte kluns, snij me om de haverklap in mijn vingers, kop speakers op mijn hoofd en brand me aan de meeste ovenschalen en dat alles het liefste nog op één dag. Laat zien hoe goed jouw EHBO-skills zijn en pak de grootste kluns bij jou thuis in met verbande en/of pleisters, ben je zelf de grootste kluns dan wordt het selfies maken?
(max. 10 punten foto)

Opdracht 3. Whatsapp concert

Ken je dit https://www.youtube.com/watch?v=VBhO73RscBo? Dit gaan jullie hier ook doen met z’n allen maar dan met het Corona-lied. Zo gaat het liedje https://youtu.be/xV0s5pKU0AY , de songtekst staat erbij vermeld. Iedereen komt aan bod natuurlijk, en er komen geen dubbele ingesproken teksten voor! Spreek het samen goed af en zodra het liedje begint typt iemand “opdracht 3 start nu” in.
(max. 15 punten)

Opdracht 4. Plastic heroes

Iedereen heeft wel plastic in huis, gooi de zak met plastic om en maak het tofste plastic heldje die tegen Corona in gevecht gaat. Detail zorgt voor punten!
(max. 10 punten foto)

Opdracht 5. Alles loopt in de Corona-soep

Je zult maar ziek zijn. Iets wat goed helpt is een tomatensoep tegen de verkoudheid of kippensoep bij de gewone griep. Om de Corona te lijf te gaan ga jij je eigen soep maken, stuur je eigen recept van jouw anti-Corona soep samen met een foto van het daadwerkelijke resultaat door.
(max. 10 punten foto + pen / papier)

Opdracht 6. Handen wassen

Het advies is om 20 seconden je handen te wassen. Dat is ongeveer twee keer Happy Birthday, maar er zijn meer nummers met een refrein van precies 20 seconden. Laat zien op welk refrein jij je handen 20 seconden wast.

Opdracht 7. Corona - extra

Je kent het welbekende Corona flesje? Maak het flesje “Corona-Proof”. Pimp het flesje digitaal (je mag dus een foto bewerken) of pimp het flesje aan je keukentafel!
(max. 10 punten)

Opdracht 8. Vluchten kan nog wel

Help Corona komt eraan! Pak al je spaghetti die je in huis hebt en maak een Da’Vinci brug. Natuurlijk zorg je dat het resultaat echt werkt en dat de brug ook daadwerkelijk tussen twee stoelen/tafels een ruimte is waar de brug overheen staat.
(max. 20 punten)

Opdracht 9. Kunstig

Maak jouw mooiste kleurplaat, tekening, schets of schilderij van dit Corona-virus.
(max. 20 punten foto)

Opdracht 10. Bouwen

Bouw een zo hoog mogelijke toren met random spullen, en maak er een foto van.

Opdracht 11. Koude voeten

Doe zo veel mogelijk sokken aan, en film dit.

Opdracht 12. Als we niet mogen vliegen

Knutsel een auto in elkaar van de materialen die je thuis hebt.

Opdracht 13. Hoge nood

Een Wc-rol aftellen, op elk blaadje een nummer schrijven.

Opdracht 14. Van spelletjes spelen krijg je honger

Eet iets met stokjes.
(max. 10 punten filp)

Opdracht 15. Uit de hoogte

Hoe hoog is de Mount Everest? schrijf het op en maak een?
(max. 5 punten foto)

Opdracht 16. Feestje

Je zult maar jarig zijn in deze tijden en niemand kan op je verjaardag komen. Laat zien dat jij in je eentje best wel een feestje kunt houden!

Opdracht 17. Fotomomentje

Trek 5 gekke bekken en maak van elk een foto. Hierna maak je er een foto collage van.

Opdracht 18. Heb je naaste lief

Breng een ode aan een gezinslid of iemand die in huis is.

Opdracht 19. Tijd voor een knaller

Blaas een ballon zo groot mogelijk op en laat hem ontploffen door erop te zitten.
(max. 15 punten film)

Opdracht 20. Gekkigheid

Blaas een kaars uit met je neus.

• Jeugdleden (in uniform) thuis achter de PC
  • Computers met internet verbinding
  • Telefoon met foto en film functies

Let op dat niet iedereen op sociale media als Facebook wil. Maak hier duidelijke afspraken over.

Aanvullende informatie

Lees 9043 keer Laatst aangepast op zondag, 19 maart 2023 15:30