zaterdag, 21 september 2019 11:29

Stoelendans 2.0

Leren kennen van je groep middels een spel dat lijkt op stoelendans.

De scouts maken met ze alle een kring. Als iedereen zit, wordt 1 stoel er uitgehaald zoals bij stoelendans.Het jeugdlid dat  dan moet staan, gaat midden in de kring staan. Deze persoon roept iets wat ken gelden voor een deel van de groep, zoals bijvoorbeeld iedereen met een blauwe broek. Iedereen met een blauwe broek moet dan opstaan en van plek wisselen. Je mag niet wisselen met de stoel naast je als je moet opstaan. Heb je geen blauwe broek aan, blijf je zitten. Omdat 1 geen stoel heeft, zal altijd iemand blijven staan. Deze persoon roept dan een volgend onderwerp dat voor een deel van de groep aangaat en zo gaat het spel door. Er is geen winnaar of verliezer. Je leert zo je jeugdleden beter kennen en je kan het ook met andere leeftijden doen.

Het spel kan je doen zoals je wilt en zolang de jeugdleden het nog leuk vinden.

Stoelen

Muziek instalatie