vrijdag, 28 juni 2019 10:49

Milieu debat

Voor en tegens bedenken over het milieudebat om zo een mening te leren vormen.

Elke groep moet het eens worden over twee belangrijke argumenten.

De "pro" -groep zal het eerste argument lezen. Er zal een debat over de geldigheid van dat specifieke punt plaatsvinden, waarbij anderen in de groep de gelegenheid krijgen om uit te wijden en de tegenvaller mogelijkheden tot tegenaanval biedt. Een persoon spreekt tegelijkertijd. Het zijn dus geen discussies! Alle opmerkingen MOETEN de vorige opmerking rechtstreeks behandelen. Je kunt niet zomaar een opmerking negeren en het argument verplaatsen naar een niet gerelateerd punt. Elke persoon zal de bron vermelden van elke statistiek, citaat, enquête of andere onderzoeksinformatie op het moment dat de bron wordt genoemd tijdens het debat als dat mogelijk is.

Ga met elkaar in discussie over milieu aspecten aan de hand van de volgende stellingen:

• Milieuproblemen hebben een direct effect op je dagelijks leven.
  • Wat wetenschappers zeggen over klimaatverandering is niet waar.
  • Klimaatverandering is een groter probleem dan luchtvervuiling.
  • Het is een taak van de overheid om afval te scheiden voor recycling, niet voor een taak van het publiek
  • Ik heb liever tien windmolens in mijn achtertuin dan mijn huis energiezuinig te maken

Debatetiquette

• Teamleden moeten elkaar ontmoeten ter voorbereiding op het debat, zodat ze als een effectief team kunnen samenwerken. Oefenen, oefenen, oefenen!
  • Alle leden van elke partij moeten deelnemen aan het debat.
    Lees je materialen niet voor, ken ze uit je hoofd.
  • Je mag enkele korte opmerkingen noteren als geheugensteun, maar u mag ze misschien niet lezen.
  • Zorg voor goed oogcontact met het publiek.
  • Verwoord je mening goed en wees beleefd in het verwijzen naar je tegenstander. Laat je tegenstander uitpraten
  • Het begeleidende team zou het onderwerp op het bord moeten schrijven voordat de les begint, en de namen van elke voor en tegenstander op een duidelijke manier vermelden.

• Stellingen
  • Computers met internet om informatie op te kunnen zoeken

Zorg dat één persoon de leiding houdt. Hij is de 'scheidsrechter' die de grenzen van beleefdheid bewaakt.

Deze activiteit heeft betrekking op het duurzame ontwikkelingsdoel: Doel 17 Partnerschap op de doelen te bereiken

Lees 1232 keer Laatst aangepast op vrijdag, 29 oktober 2021 12:22