zaterdag, 22 juni 2019 20:16

(Boodschappen) inpakservice

Geld verdienen door vlak voor de feestdagen in een supermarkt boodschappen te gaan pakken en naar de auto te dragen.

De scouts en explorers gaan in aanloop naar de bekende feestdagen (metname kerst) in de plaatselijke supermarkt bij de kassa assisteren. Hier bieden ze, natuurlijk in goed overleg met de eigenaar van de supermarkt, een inpak-en-naar-de-auto-loop-service aan. Natuurlijk krijgen de scouts voor deze service een bedrag voor in bijvoorbeeld de voedselbank of de zomerkamp pot.

Om geen overkill van te veel scouts te krijgen kun je bij een grote groep kiezen voor een ploegendienst waarbij elke ploeg een ander tijdstip dienst heeft. Ook kun je er voor kiezen om met de overige jeugdleden in de omgeving (vlakbij de supermarkt) een gave activiteit te organiseren waarbij kinderen van de winkel bezoekers aan mee kunnen doen.

• Scouts in complete scoutfit (visitekaartje scouting vereniging) en met een glimlach op hun gezicht.
  • Eventueel een of meerdere bolderkarren om niet ver te hoeven tillen.

Laat de jeugdleden niet te zwaar tillen. Maak eventueel gebruik van bolderkarren.

Zorg voor goede afspraken met de winkeleigenaar om misverstanden te voorkomen en regel dit ruim van te voren.

Lees 1479 keer Laatst aangepast op zaterdag, 30 oktober 2021 16:35