woensdag, 21 september 2016 20:15

Olympische scouting spelen

(1 Stem)

Korte omschrijving

De scouts gaan sportief op kamp.

Themaverhaal

De olympische scouting spelen worden gehouden, maar tijdens het kamp gebeuren er vreemde dingen.

Globale planning

Dag 1

Opbouw 'olympisch dorp'. Elke ploeg bouwt zijn kampement op in thema. Elke ploeg is een ander land (indien de groep het toelaat van elk continent een ploeg. Denk hierbij aan bijvoorbeeld vlaggen van elk land en een aantal kenmerken zoals een mini gepinierde Eifeltoren bij Frankrijk, een mini gepionierde Golden Gate bridge bij de USA enzovoort

's Avonds vlaggenparade en ontsteken Olympische vlam door door middel van estafette spel.

Dag 2

Dag van de teamsporten. Vandaag worden er een aantal teamsporten gespeeld. 's Morgens zijn dit (dwijl)hockey en blind of zit vollybal. 's middags is het een 5 kamp.

's avonds word er vlag verrovertje gespeeld.

Dag 3

Het olympische vuur is gedoofd. Opzoek naar de dader: 2 daagse hike in de vorm van een triatlon (fietsen, kanoën (of wandelen) en steppen).

Onderweg zijn er posten met getuigen. De verhaallijn is gebazeerd op levend scouting cluedo. zorg ervoor dat de hoofd verdachten pas op de 2e dag op post zitten.

Dag 4

2e dag van de 2 daagse hike. Fietsend, wandelend en steppend terug naar het kampterrein met het olympysche vuur (tegen de stroom in kanoën is bijna niet te doen)

onderweg de 2e helft van de posten.

Dag 5

Vandaag zijn de watersporten aan de beurt (zwemmen en waterspelen).

Dag 6

Het is de dag van de individuele sporten: badminton, tennis, pingpong, boogschieten, judo, ritmische gym.

Dag 7

Eind ceremony; medailles uitreiken, afbreken en inpakken.

Gekoppelde activiteiten

Lees 6436 keer Laatst aangepast op vrijdag, 19 juli 2019 05:56