zondag, 03 september 2023 12:53

mindfuck the scouts

Een opkomst of optreden organiseren voor een andere speltak met goocheltrucs en magie.

Op 31 oktober is het de dag van de magie. Wat is er leuker dan andere voor de gek houden met goocheltrucs en magie waarvan je zelf weet hoe het werkt maar de ander in verbijstering achter laat.

Bedenk met je afdeling of stam een optreden of opkomst voor een andere speltak.

Voor de bevers of welpen is het leuk om een goocheloptreden in elkaar te zetten. Zoek verschillende goocheltrucs op en oefen die met elkaar. Zet daarmee een leuke en pakkende goochelshow in elkaar.

Voor de scouts is het ook leuk om een opkomst met verschillende cleu-spellen of kampvuurraadsels te maken. Bedenk een variatie op een bekend cleu-spel in het thema van magie zodat de scouts het spel niet direct herkennen. Bijvoorbeeld het spel magische schaar, in plaats van een schaar open of dicht doorgeven kun je een toverboek open of dicht doorgeven.

Als variatie op wie van de drie kun je in plaats van drie stoelen drie glazen neerzetten met verschillende kleuren 'toverdrank' De spelleider weet dan uit welk van de drie glazen de deelnemer een nipje heeft genomen.

Voor ideeën en uitleg van de cleu-spellen zie deze link: Kampvuurraadsels (scouting.nl)

• goocheltrucs
  • podium
  • materiaal behorende bij de goocheltruc

Houd rekening met de leeftijdseigen kenmerken van de speltak waar je de opkomst voor voorbereid. Niet te wrede of spannende goocheltrucs.

Op deze website vind te enkele eenvoudige goocheltrucs

Aanvullende informatie

Lees 436 keer Laatst aangepast op dinsdag, 03 oktober 2023 15:44