donderdag, 06 juli 2017 10:39

Evenwicht bewaren.

Thema introductie

Welpen:

Marala staat altijd op 1 been in het water. Mowgli en Shanti vragen zich af hoe ze zit voor elkaar krijgt en vagen dat aan Hathi. Hij verteld dat vroeger de zeehelden ook aan het balanseren waren boven het water, maar dan op de boegspriet. Ook Jacala kan zich herinneren dat er iemand er vanaf viel. Shanti en Mowgli gaan uitproberen wie er het langst zijn evenwicht kan bewaren op de boegspriet.

Scouts:

Vroeger konden de zeehelden op iedere positie op het schip vechten. Van het topje van de mast tot achter op de vlaggenstok of voor op de boegspriet.

De welpen en scouts gaan ook het "gevecht" aan op de boegspriet.

Activiteit

Boven het water wordt een evenwichtsbalk gemaakt. Hierop gaan de welpen en scouts een kussengevecht doen. Natuurlijk het leukste als dit staand wordt gedaan, de zeehelden gingen ook niet zitten.
De persoon die als eerste in het water valt is af. Wie kan iedereen verslaan en is de zeeheld van de groep.

• evenwichtsbalk
  • pioniermaterialen
  • kussens

• Zorg dat het water diep genoeg is zodat de welpen en scouts die van de boegspriet afvallen veilig in het water kunnen landen.
  • Denk aan kinderen die niet of niet goed kunnen zwemmen.
  • Dragen van een zwem- of reddingsvest: Zie informatieblad gebruik zwem- en reddingsvesten van de Nautisch Technische Richtlijnen (NTR2020) op de website Scouting Nederland

Lees 2868 keer Laatst aangepast op donderdag, 21 oktober 2021 16:30