zaterdag, 20 mei 2017 10:06

The Hunted

Als vluchter uit de handen te blijven van de Hunters.

Variant 1: The hunted met app

De vluchtende teams worden ergens gedropt en moeten teruglopen. Of moeten naar een ander doel lopen. De Hunters hebben de schone taak om de vluchters te pakken. Dit dmv een foto van hen te maken. Heb je gelijk wat publiciteit voor je club.

Variant 2: De zoektocht

Zes kinderen verstoppen zich in een bos of park. Zij zijn op de vlucht. Alle zes hebben ze een naam of een nummer bij zich op een bord en een stift of stikker. Hun doel is om niet gevonden te worden binnen de gestelde tijd.

De andere spelers gaan een tijdje later het gebied in. Het is hun taak om de zes kinderen die verstopt zitten (de ontsnapten) op te sporen. Iedere gevonden gevluchte levert een sticker of een krabbel op op de kaart die de speler bij zich heeft.

Wie heeft als eerste alle voortvluchtigen opgespoort? Als de tijd voorbij is kan ook worden gekeken naar het hoogste aantal gevonden voortvluchtigen.

Variant 2: avondspel door nieuwe omgeving

Spannend avondspel waarbij de kinderen vragen moeten beantwoorden over de (nieuwe) omgeving op bijvoorbeeld een zomerkamp, terwijl er op ze gejaagd wordt.

De kinderen gaan 's avonds door het dorp heen en moeten dan vragen beantwoorden zoals:

Wat staat er in de voortuin bij nummer 14 in de Schoolstraat?
Hoeveel verkeersborden kun je op het kruispunt van ... met .... zien?
Hoeveel paaltjes tel je in het speeltuintje?
Hoeveeel straatnaambordjes staan er in de Hoofdstraat?

De leiding loopt ook rond in het dorp en probeert de kinderen af te tikken. Ze strepen dan een vraag door op het antwoordblad van de kinderen, dus krijgen ze een minpunt. Erg spannend om 's avonds door een nieuwe omgeving te lopen, terwijl je weet dat de leiding op je aan het jagen is!

Variant 1:

• Per vluchtteam en per hunter een smartphone met een kleine data bundel en gps funtie. Verbruik is ongeveer 10 mb per 3 uur spel.
  • Voor de Hunters download je uit de store de app. TRACCAR MANAGER
  • Voor de vluchters download je TRACCAR CLIENT

Variant 2:

• Stempelkaart
  • Stempel

Variant 3:

• Vragen omgeving

Voorbereiding

Maak voor je start wel even een account aan op demo.traccar.org en deze deel je met de Hunters. Ook moet je iD van de traccar client apps toevoegen aan je account. Dit is gelukkig allemaal redelijk simpel. Binnen een kwartiertje ben je klaar.

• Wanneer je op de openbare weg speelt zijn hesjes handig voor de veiligheid. Spelende kinderen letten minder op het verkeer!
  • Geef de kinderen eventueel hesjes aan als het echt donker is.

• In de client app kun je het interval van het uit te zenden signaal instellen in seconden. Leuk is om de 10 a 15 minuten.
  • Wij hebben er plezier aan gehad met Scouting Gelregroep in Twello.
  • Elk groepje krijgt een touw mee die ze allemaal moeten vasthouden, zodat ze niet weg kunnen rennen als je er eentje van het groepje tikt.
Lees 9934 keer Laatst aangepast op vrijdag, 10 april 2020 12:34