Alternatief kampvuur: het waterorgel

(1 Stem)

Dit is een grote, gezamenlijke activiteit.

Waarom geen kampvuur van water? Op vakantie en in grote steden zijn gekleurde fonteinen een super attractie. Deze water- en lichtshows worden ook vaak op de maat van de muziek gedaan. Zoiets is leuk om naar te kijken, maar nog leuker om mee te doen. Zo wordt deze fontein een interactief instrument voor kampvuurstukjes.

De scouts gaan genieten van een prachtig schouwspel. De kampvuurplaats is omgetoverd in een onderaardse grot. Midden in de grot is een grote vijver en er speelt muziek. Als alle scouts zitten, gaan er lampen aan die de vijver verlichten, een fontein begint te sproeien en als de muziek verandert gaan er andere lampen en fonteinen aan. De show begint mysterieus, in eerste instantie bedoeld om te genieten, naarmate de muziek veranderd moeten de scouts mee doen, meebewegen met de fontein (wave), meezingen (canon), yellen en tussendoor hun stukjes opvoeren op het podium.

Materialen regelen en klaar zetten

• Fonteinpompen
  • Voldoende elektracapaciteit