Welke scout wordt de nieuwe SuperMario?

Een spel binnen het thema van de computerspelletjes. De scouts spelen de rol van SuperMario. Wie is het behendigst in het ontwijken van projectielen en kan het beste mikken?

Iedere scout gaat proberen om de nieuwe SuperMario te worden. Dit gaat hij doen door een hindernisparcours af te leggen, waarbij er onderweg door de andere scouts, natte sponzen gegooid mogen worden. Ieder spons die raakt betekent strafseconden. Daarnaast moet de scout onderweg met behulp van een aantal tennisballen, een drietal doelen proberen te raken. Ieder geraakt doel levert winstseconden op. Welke scout legt het parcours het snelste af en heeft de meeste winstseconden? Deze scout wordt uitgeroepen tot de nieuwe SuperMario.

Je kunt de scouts natuurlijk zelf mee laten bedenken hoe het hindernisparcours er uit moet gaan zien en natuurlijk ook mee laten opbouwen, als je dat wil.

Als je zelf het parcours opbouwt: 1 tot 2 uur. Laat je de scouts meebouwen: half uur i.v.m. materialen.

• Sponzen.
  • Tennisballen.
  • Materiaal voor het parcours.
  • Doelen om te raken.
  • Stopwatch.
  • Scorebord.
  • Iets voor de SuperMario.

• Veiligheid van het parcours.
  • Zorg dat zaken goed zijn opgebouwd.
Lees 2653 keer Laatst aangepast op vrijdag, 11 december 2020 17:49