zondag, 17 november 2019 14:42

Ouders zonder scout

(1 Stem)

De ouders brengen of sturen wel elke opkomst hun kind naar scouting, maar de meeste hebben geen idee wat hun kinderen nu eigenlijk precies doen.

Nu je in plaats van je eigen speltak een groep hebt vol ouders kun je het niveau wat hoger leggen dan normaal. Kies een aantal echte uitdagende scoutingtechnieken en voer deze uit met de ouders! Denk hierbij wel bij dat de meeste ouders nog nooit iets van technieken hebben uitgevoerd, dus let er bij op dat ze voldoende uitleg krijgen.

Om meer ouders mee te krijgen, kun je de scouts een filmavond geven of juist een simpele opkomst neerzetten zodat de ouders niet iemand achter moeten laten voor oppas.

Leuke ideeën om met ouders te doen

Of zoek zelf een leuk spel verder op de activiteitenbank onder de Scouts / Explorers / Roverscouts. Hier zijn veel uitdagende spellen die echt bij scouting passen en zo kunnen ze beter mee praten met hun kinderen wanneer zij deze activiteiten ook doen.

Afhankelijk van de gekozen activiteit.

Lees 2390 keer Laatst aangepast op zondag, 13 september 2020 14:00