vrijdag, 21 juni 2019 10:49

Scouting Grammy awards en Oscars avond

Scouts laten hun talenten zien en worden hier voor gewaardeerd.

In Amerika zijn de Grammy awards (muziek) en de Oscars (film / tv) grote muziek en film prijzen. Vaak worden ze met verschillende optredens omlijst en aan elkaar gepraat door beroemdheden. Er vele beroemdeden aanwezig waardoor de roddelpers langs de rode loper staat om te kijken wie met wie naar binnen loopt en wat aanheeft. De scouts gaan op zijn Amerikaans een scouting award uitgerijkt krijgen.

Geef scouts de opdracht om de laatste van het seizoen opkomst (liefst een gepland op een avond) te komen in Gala outfit met scouting twist. Laat hierbij de fantasie bij de scouts de vrije loop en help ze eventueel op weg met suggesties als: wandelschoenen onder een net pak of een rugzak in plaats van een handtasje enzovoort. Hoe creatiever hoe beter!

Ontvang de jeugdleden over een rode loper met 'fotografen' en '(roddel)pers' aan de zijkant. Eenmaal binnen worden de Scouting Grammy's en Oskars voor scouting talent worden uitgereikt. Elke scout en ploeg is geselecteerd voor meerdere talenten. Praat alles aan elkaar zoals bij de echte Emmy en Oskar uitreiking.

Voorbeeld talenten

• Beste team speler
  • Beste hiker
  • Beste pionierder
  • Beste EHBO'er
  • Meest creatieve scout
  • Beste natuurkenner
  • Beste kok
  • Beste fikkiestoker
  • Beste overall scout
  • Beste Ploeg Leider
  • Beste Assistent Ploeg Leider
  • Best samenwerkende ploeg
  • Gezelligste ploeg
  • Beste nieuwkomer
  • Enzovoort

De avond wordt aan elkaar gepraat met diverse anekdotes ondersteund met foto's en filmpjes van het afgelopen Scoutingjaar. Ook kunnen de verschillende behaalde insignes aan de verschillende scouts uitgereikt worden. Helemaal bijzonder kun je het maken als er een waarderingsteken van Scouting Nederland aan een jeugdlid kan worden uitgereikt.

Voorbeeld waarderingstekens

• Teken van Moed
  • Teken voor Maatschappelijke Inzet
  • Vriendschapsteken

• Uitnodigingen voor jeugdleden en hun ouders
  • Rode loper en fotografen + (roddel)pers
  • Prijzen en insignes voor alle scouts
  • Beamer / laptop + wit scherm voor foto's en filmpjes
  • Iemand die alles leuk aan elkaar kan praten

Zorg er voor dat iedereen een talent heeft en hiervoor gewaardeerd wordt.

• Je kunt de ouders vragen om als fotograaf en (roddel)pers aan de zijkant te gaan staan.
  • Voor spelsuggesties voor insignes kijk je op de insigne pagina van de activiteitenbank.
  • Voor informatie over de waarderingstekens voor jeugdleden en kader en criteria van de onderscheidingen.
  • Voor leiding kun je tegelijkertijd de BOA wedstrijd uitreiken.
Lees 971 keer Laatst aangepast op vrijdag, 19 juli 2019 06:13