zondag, 18 november 2018 12:43

Smokkelruilspel

Bij deze activiteit worden de bekende Scoutingactiviteiten "ruilspel" en "smokkelspel" gecombineerd.

Verdeel de leden in kleine groepjes van ongeveer 3 leden. Geef ze allemaal een appel en/of ei mee om te beginnen. Het doel is simpel: neem iets mee terug wat zo groot mogelijk is. Dat kunnen ze bereiken door de ruilen bij mensen thuis of in het centrum.

Het wordt dit keer alleen iets lastiger. Elk groepje begint met 10 levens. In het dorp rijden ook douaniers/hunters rond. Als je groepje gezien wordt door de hunters, verlies je een leven. In het begin is het nog makkelijk verstoppen in de sloot met een klein artikel, maar als je door het ruilspel al meubelstukken hebt verworven, wordt het natuurlijk steeds lastiger!

Het groepje wat het meeste levens heeft, wint. Als er meer groepjes zijn met hetzelfde aantal levens, wint het groepje met het grootste voorwerp.

• Appels en eieren voor elk groepje
  • Veiligheidshesjes
  • Auto's/fietsen voor de douaniers