woensdag, 07 juni 2017 13:46

Familie stamboom

Duik in je eigen familie geschiedenis.

Kom meer over je familie te weten door de volgende activiteiten te doen:

• Maak een stamboom van vier generaties. Je neemt hierbij een foto en de volledige namen van je familieleden op. Praat eens met je opa, moeder, tantes, etc. over welke eigenschappen zij herkennen in welke oom, tante, nichtje of overgrootvader. Schrijf deze bij de stamboom. Kijk nu naar wat je hebt opgeschreven en schrijf de eigenschappen die je van je zelf herkent erbij. Op wie lijk je het meest?
  • Zoek uit waar jouw achternaam vandaan komt.
  • Zijn er erfstukken in jouw familie? Welke erfstukken zijn dit? Welke waarde hecht jouw familie hieraan en waarom?
  • Welke (feest)dagen zijn belangrijk voor jouw familie? Hoe worden deze gevierd en wat vind jij het leukste om te vieren?

• Pen
  • Papier

Dit is één van de eisen voor het 'Dit ben ik' insigne van de scouts. Doe alle eisen en je mag het insigne dragen.

Lees 3261 keer Laatst aangepast op donderdag, 21 mei 2020 11:27