Spelvisie roverscouts, iets voor jouw stam?

Een beter beeld van de mogelijkheden met de spelvisie roverscouts.

Met de spelvisie roverscouts kan je met jouw stam aan de slag! De spelvisie bevat de mogelijkheid om met alle stamleden van 18-21 een persoonlijke opdracht te kiezen. Dit klinkt vrij schools, maar het kan echt bijdragen aan een beter stamprogramma! Discusier met jou stam of dit onderdeel van de spelvisie wat voor jou roverscoutsspeltak is. En kijk met elkaar hoe een persoonlijke opdracht eruit zou kunnen zien.

Een persoonlijke opdracht heeft de volgende randvoorwaarden:

• het moet iets persoonlijks zijn.
  • het moet iets met Scouting te maken hebben.
  • het moet iets maatschappelijks zijn.

Dit lijkt allemaal beperkend, maar is juist een grote kans. Het kan een grote persoonlijke uitdaging zijn om te parachutespringen (zeker als je hoogtevrees hebt) of een logeerweekend te organiseren voor de bevers (iets met Scouting). Zie het als kans om de stamleden van 18-21 een extra uitdaging te geven en verder te gaan dan hangen op een bank! De stamleden van 21-25 zijn natuurlijk altijd bereid voor een beetje coaching en/of begeleiding.

Er is in principe geen voorbereidingstijd nodig, kijk op https://www.scouting.nl/scoutingspel/roverscouts voor meer informatie.

Lees 2047 keer Laatst aangepast op donderdag, 29 oktober 2020 14:46
Meer in deze categorie: « Hoorspel IJverig ijsplezier »