Valentijnsdiner

Mensen buiten je stam betrekken bij de roverscouts!

Valentijn is het moment om gezellig met de hele stam te eten. Laat iedereen zoveel mogelijk vrienden en vriendinnen van buiten de groep uitnodigen en bereid een echt diner voor. Kleed de ruimte en de tafels mooi aan. Ga bijvoorbeeld voor chique met veel rood, wolken, hartjes en dergelijke. Natuurlijk wordt er na afloop van het diner ook samen opgeruimd!

Een goede voorbereiding is belangrijk. Je wilt immers een goede indruk maken. Zorg voor mooie uitnodigingen, een echt diner, menukaarten, aankleding, kaarsen (zie spelidee professioneel kaarsen maken), tafelkleden, enzovoorts. Al met al ben je met de voorbereiding van het diner behoorlijk wat uren bezig. Begin tijdig, bijvoorbeeld tenminste een maand van tevoren. Dan is de kans groter dat de mensen die je uitnodigt ook kunnen op de avond van het diner.

• Uitnodigingen voor mensen buiten de stam. Verstuur deze ruim van tevoren!
  • Een goed menu (met menukaart).
  • Van te voren doe je natuurlijk de inkopen. Tip: regel sponsoring bij de plaatselijke supermarkt!

• Nodig ook de bestuursleden uit, dan zien zij ook eens wat jullie als stam kunnen en doen.
  • Maak er echt iets moois van, besteed gerust een hele stamopkomst aan het maken van aankleding.
  • Serveer het eten als een echte ober en tover een paar stamleden om tot echte chefs.
  • Nodig ook alle ouders uit en vraag geld voor het diner. Zo haal je ook nog eens geld op voor bijvoorbeeld het zomerkamp.
  • Houd rekening met mensen met een voedselallergie, coeliakie en dergelijke.
  • Houd rekening met vegetariërs.

Aanvullende informatie

Lees 2479 keer Laatst aangepast op woensdag, 08 maart 2023 11:09
Meer in deze categorie: « IJverig ijsplezier De ballonvaart »