Lappen kleren maken met Noa

Doe meer met minder door je creatief te verkleden.

Keet Kleur verveelt zich. Ze weet echt niet wat ze kan gaan doen vandaag. Ze had zich voorgenomen om buiten te gaan tekenen, maar het giet van de regen, en ze heeft geen zin om nat te worden. Haar moeder Fleur Kleur komt met een geweldig idee: laten we ons gaan verkleden! Hierop reageert Keet verbaast: 'We hebben net alle verkleedkleren in de was zitten!'. Maar Fleur hoort haar al niet eens meer. Ze is al druk in de weer om van allerlei verschillende lappen kleding te maken.

Ga met de bevers verkleden met de verschillende lappen die op een hoopje op de grond liggen. Voeg hier eventueel dingen aan toe als tassen, schoenen, hoeden en dergelijke.

• Verschillende formaten en kleuren lappen.
  • Wasknijpers, veiligheidsspelden en sisal (en ander materiaal om de lappen vast te maken).

• Met weinig lappen kun je veel laten zien: met een ooglapje en een hoofddoek ben je al snel een zeerover en een tovenaar draagt een cape met een hoge hoed. En een gewone lap maakt al snel een oosterse prinses.
  • Het is handig om bij dit soort verkleedpartijen een doosje veiligheidsspelden, een bol touw en wasknijpers bij de hand te hebben. Laat de verklede bevers lekker hun gang gaan: vrij spelen. Je zult zien dat er al snel fantasierijke verhalen en spelletjes ontstaan.
  • Na het verkleden kunnen groepjes bevers een voordracht doen. Natuurlijk voeren ze die voor de hele groep op en misschien willen er nog wel meer mensen komen kijken.
  • Je kunt de bevers ook een modeshow laten lopen. Een aantal achter elkaar gezette tafels vormen de catwalk.
  • Aan het eind van de opkomst kunnen de bevers ook een heuse modeschow lopen voor de ouders. Inlusief catwalk fotograaf
  • Deze activiteit heeft betrekking op het duurzame ontwikkelingsdoel: Doel 1 Einde aan armoede.

• Als je met make up / schmink gaat werken let er dan wel op dat somminge kinderen allergisch hierop kunnen reageren.
Lees 2407 keer Laatst aangepast op zondag, 06 februari 2022 14:58