vrijdag, 18 november 2016 16:49

Stambegeleidersdag

(1 Stem)

Een stambegeleider? Iets om trots op te zijn! Zet hem of haar in het zonnetje :)

Waarschuwing

• Heeft je stam een stambegeleider, gefeliciteerd! Dit is bij uitstek een opkomst voor jou stam
  • Heeft je stam geen stambegeleider, gefeliciteerd! Dit is bij uitstek een opkomst voor jou stam

Wel een stamadviseur

Heb je wel een stambegeleider zet hem dan eens in het zonnetje. Bedenk een opkomst volledig om hem heen en haal alles uit de kast.

Bijvoorbeeld

• Verzin een zinloze reden om de stambegeleider naar het gebouw te lokken (voor advies ofzo) en organiseer een opkomst om hem of haar heen. Bijvoorbeeld: - Verzin een route met aanwijzingen (ga naar huisnummer x en bel daar aan, daar geef je een nieuwe aanwijzing, bijvoorbeeld een kruispeiling op de deur, daar een aanwijzing met een telfoonnummer en een aanwijzing in de voicmail, etc).
  • Zet de stambegeleider letterlijk op een voetstuk of letterlijk in het zonnetje (teken een zon op de grond)

Bespreek daarna binnen de stam met je stambegeleider wat jullie eigenlijk vinden dat zijn taak is. Wat doet hij goed en met welke vragen kan je eigenlijk bij hem terecht.

Geen stamadviseur

Heb je geen stambegeleider?

Nodig dan het bestuur uit en zet die in het zonnetje. De voorzitter, secretaris, penningmeester of groepsbegeleider wil vast wel een keer kijken wat jullie doen.

Bespreek dan met een of meer bestuursleden wat jullie doen. Vraag hem of haar eerst wat hij/zij denkt dat jullie doen. Bespreek daarna eens wat het bestuur voor jullie kan doen, verzamel eerst de meningen van de stamleden en kijk dan eens hoe het bestuur daar tegen aan kijkt. Missen jullie een stambegeleider of gaat het juist goed zo?

Van alles

Hou je stambegeleider wel heel

• Check vooraf eens de functies van een stambegeleider
  • Hebben jullie eigenlijk stamcoaches, mis je ze of is het juist goed zo en waarom?
Lees 2077 keer Laatst aangepast op woensdag, 02 maart 2022 22:50