dinsdag, 04 oktober 2016 14:26

Je persoonlijke uitdagingen

Stel dat alles kan en niets onmogelijk is. Wat zou JIJ dan willen doen dit jaar?! Wat is JOUW uitdaging?

Misschien heb je nog nooit van de Partenza gehoord, pak dan de spelvisie er eens bij. Zoek even op Partenza met google of op de site van Scouting Nederland. Doel is dat je in je tijdens je tijd in de stam doet wat je altijd al had willen doen. NU is JOUW kans, wat zou JIJ willen doen als alles kan? Wat zou voor jou nou de grootste uitdaging zijn!!

Opdracht

Bedenk in groepjes van 2 of 3 eerst voor jezelf een onderwerp. Kijk eens waar jouw uitdaging zou vallen binnen de kaders van de spelvisie. Ga vervolgens in je groepje uitdenken wat er nodig is om jou ultieme uitdaging binnen een jaar te realiseren. Vertel bij meerdere groepjes aan elkaar wat eruit gekomen is en wat je dit jaar gaat doen om je ultieme droom na te jagen! Denk in oplossingen niet in beperkingen.

Kaders spelvisie

Van beide onderstaande drie elementen 1 (dus welke 2 elementen passen bij jou uitdaging).

• lokaal – regionaal – nationaal/wereld
  • iets voor jezelf – iets scouting – iets voor de maatschappij).

• Gebruik apps of sites om je te helpen bij het brainstormen zoals: “Freemind".
  • Is een persoonlijke uitdaging dit jaar nog iets te hoog gegrepen, formuleer het dan als ultieme stamopkomst samen met iemand anders en ga ervoor!
Lees 3249 keer Laatst aangepast op zondag, 13 september 2020 15:24
Meer in deze categorie: « Stambegeleidersdag Muurschildering »