Weet wat je (niet) eet!

Je kennis laten maken met streekgerechten en gerechten uit andere landen/eetculturen. Maak de keuze om ze zelf te bereiden of (deels) kant en klaar in te kopen.

Iedere streek in Nederland heeft wel een bijzonder gerecht en een vergeten groente. Verzamel de bijzondere streekgerechten en vergeten groenten en probeer daar een goede en smakelijke maaltijd voor de jongste leeftijdsgroep bij jullie Scoutinggroep voor te maken.
Richt het lokaal in als een echt restaurant en laat de jongste jeugdleden zich versmaken en vermaken in jullie "restaurant".

Tussen de gerechten door kun je de kinderen meer uitleg geven over de vergeten groenten. Denk bijvoorbeeld eens aan schorseneren, meiknollen, pastinaak, etc. Ook is er vergeten fruit, wellicht dat je de fruitsoorten die langzaam verdwijnen extra onder de aandacht kunt brengen.

Voorbereidingstijd

3 tot 4 uur.

• Boodschappen.
  • Keukenmateriaal.
  • Recepten van vergeten groenten.
Lees 1770 keer Laatst aangepast op maandag, 07 september 2020 22:16
Meer in deze categorie: « Klaar voor de kook Poortjesbal »