zondag, 19 februari 2023 14:51

Droog-roei-race (Waterspel)

Bevers gaan droog roeien en houden een race tegen elkaar

Stuiter is bij Sterre Stroom. Sterre is net klaar met roeien en is helemaal bezweet. Sterre verteld dat ze mee wil doen met de Vogalonga en laat Stuiter een paar foto's zien van deze leuke wedstrijd. Stuiter bekijkt die foto's goed en wil ook mee doen met deze wedstrijd. Sterre heeft wel een idee: ze verdeeld de bevers in groepjes van 3 of 4.

Zeep een groot stuk bouwzeil in met heel veel groene zeep en water. Neem een reep zeil waar de bevers op gaan zitten ter grootte van een roeiboot aangepast aan de bever grootte. Eerst mogen de bevers even oefenen hoe ze het beste vooruit kunnenn komen.

Na het oefenen steeds per 2 teams een wedstrijdje droog roeien. Per groepje wat tegen elkaar racet geeft een leiding door een megafoon een roeicommando (bijv. 123 vooruit) en proberen de bever tegelijk naar voren te roeien.

Maak een mooie finishlijn en zorg dat er een leiding of bever met een vlag zwaait als de eerste droog roeiboot over de finish komt.

• Groot bouwzeil in de kleur blauw (water ;-))
  • Groene zeep en water
  • Een stuk zeil in een andere kleur waar de bevers op gaan zitten
  • Megafoon