maandag, 25 april 2022 23:11

Dieren Cluedo

(1 Stem)

Spot samen met Freek Vonk een onbekende tropische diersoort in Nederland!

Er is een onbekende tropische diersoort gespot in Nederland. Freek Vonk is razend enthousiast, hij heeft hem natuurlijk al opgezocht en vastgehouden. Freek blijft alleen een beetje vaag over welk dier het nu precies gaat. Wat is er zo mysterieus aan dit tropisch dieren. In het spel dierencluedo kunnen de scouts doormiddel van een spannend bosspel achterhalen om welk dier het hier gaat.

De scouts krijgen een lijst met 10 onbekende tropische diersoorten en hun kenmerken. In het bos zitten verschillende posten verstopt waar de scouts aanwijzingen kunnen verzamelen om achter het dier te komen dat Freek Vonk heeft gebeten.

Eigenschappen

Blobvis

0 poten

visachtigen

Neusaap

Axolotl

Hoornkikker

Tenrek

Bidsprinkhaankreeft

10 poten

Geleedpotigen

Jerboa

zoogdier

Bergduivel

Hutsmanspin

8 poten

Spinachtige

Stermol

Zoogdier

De scouts hebben per ploeg een leven bij zich in de vorm van een amulet. Als ze worden getikt door het mysterieuze dier lopen ze een vergiftiging op. Ze leveren de amulet in bij de tikker en gaan zo snel mogelijk weer naar de centrale post om zich te laten behandelen tegen de beet. Daar krijgen ze weer een nieuw leven. Alleen met het tonen van hun leven op de post kunnen ze een aanwijzing bemachtigen.

Aanwijzingen die op de verschillende posten te vinden zijn:

• De dader is geen zoogdier
  • De dader heeft geen 8 poten
  • De dader heeft geen 0 poten
  • De dader is geen Amfibie
  • De dader is geen zoogdier
  • De dader heeft geen 4 poten
  • De dader is geen visachtige
  • De dader is geen spinachtige

Als de scouts voldoende aanwijzingen hebben gevonden en afstrepen welk dier niet de dader kan zijn blijft alleen de Bidsprinkhaankreeft over. Dit is het dier dat Freek Vonk gebeten heeft.

• Geprintte dierenkaart per ploeg
  • Levensamulet per ploeg
  • Pen/potlood

Als je wil dat het spel langer duurt kun je de cruciale aanwijzingen waarmee het dier snel kan worden gevonden pas later in het spel toevoegen. Het gaat hierbij om de laatste drie aanwijzingen in de rij.

Lees 1597 keer Laatst aangepast op maandag, 25 april 2022 23:12