zondag, 13 juni 2021 11:33

Vissen naar waterdiertjes

Vang zoveel mogelijk verschillende diertjes in de sloot.

Voor dit record ga jij samen met jouw horde op pad. Of jouw clubhuis nu het bos of een woonwijk staat, maakt niet uit, want overal is wel een sloot, een vijver of een meer in de buurt. Probeer met jouw horde zoveel mogelijk verschillende waterdiertjes te vangen met een schepnet. Samen ontdekken jullie dat er heel veel verschillende waterdiertjes in de sloot leven. Vangt jouw horde de meeste verschillende diertjes? Dan vestigt jouw horde het record (bij een gelijk totaalaantal wint de eerste inzending).

Maak van elk soort waterbeestje dat je vangt een foto. Op deze foto is het waterdiertje goed (scherp) te zien en op de achtergrond staat een welp in beeld. De welp (evt. onscherp) draagt een ScoutFit of een ander herkenbaar scoutinguniform. Maak van alle foto’s een collage met de namen van de waterdiertjes eronder en stuur deze collage in.

Voorwaarden

• Alleen waterdiertjes die te vinden zijn in de waterdiertjesapp (via de waterdiertjeswebsite) tellen mee.
  • Elk soort waterdiertje telt maar één keer mee (dus twintig waterjuffers tellen als één).
  • Alle waterdiertjes komen uit Nederlandse sloten en meren.
  • Alleen welpen kunnen de recordpoging zetten door naar waterdiertjes te vissen.
  • Bij een gelijke eindstand, wint de horde die als eerste het record instuurde.

• Schepnetjes
  • Ondiepe witte bak
  • Loep
  • Smartphone (voor de waterdiertjes app)
  • Camera

Kijk op www.waterdiertjes.nl voor de verschillende waterdiertjes.

Aanvullende informatie

Lees 951 keer Laatst aangepast op dinsdag, 12 september 2023 21:50