maandag, 30 november 2020 19:00

Kerst-elfen foute-mode-wedstrijd challenge

Op 24-25-26 december vieren we elk jaar Kerst. Naast de kerstboom, kleden steeds meer mensen hun huis aan of hijsen zichzelf in een kerstoutfit. Hoe gekker hoe leuker en hoe origineler! We gaan met onze scoutinggroep dus kledingontwerpen voor Kerst.

Thema introductie welpen

Het is kerst in de jungle Baloe heeft een heerlijke maaltijd gekookt en Mor zijn veren eens extra gepoetst als Shanti aankomt lopen in een kerstbomen trui inclusef lichtjes. Marala vind die lampjes erg mooi en wil graag ook mooie kerstkleren aan. Bagheera weet dat er bij de Guha grotten veel knutsel materialen te vinden zijn en daagt iedereen uit voor de Kerst-elfen foute-mode-wedstrijd challenge. Iedereen gaar hier aan de slag met een de aanwezige materialen om zijn eigen kerstoutfit samen te stellen

De activiteit

In het lokaal heb je gezorgd voor allerlei kerstmaterialen en/of textiel met kerstkleuren (groen, rood, wit) of glitterkleuren (zilver, goud, enz).Gebruik gerust ook pakpapier of karton. Denk ook aan accessoires zoals takken, ballen, een hoed.

Doel is dat de leden zich verkleden als echte kerstelfen. Je kan de Scouts los van elkaar of als ploeg een opdracht geven. Geef ze bijvoorbeeld als opdracht om samen te werken aan een kerstthema en er een 'rode draad' in hun gezamenlijke outfits moet zitten. Of maak groepjes van de scouts (bv in ploegen) waarvan 1 wordt aan gekleed met allerlei kerstdingen.

Daag de scouts uit en geef ze de vrijheid om teksten op kleding of engelenvleugels, een aureooltje enz te maken, laat het vooral zo origineel mogelijk zijn.

Houd aan het einde van de opkomst een modeshow met een bekroning van de leukste elven Koningin en Koning. Uiteraard kan je de keuring uitbreiden met naar kerst omgedachte "missverkiezing"-activiteiten, zoals een boodschap voor de wereld, een fotoshoot, een liefdadigheidsactie (groepsknuffel), een Santa-Run in outfit,  enzovoort. Welke ploeg houd zijn/haar outfits heel én scoort de meeste punten?

• Kosteloos materiaal zoals wc rollen plasticflessen
  • Kleurrijke plakkaatverf, stiften voor teksten
  • Oude t shirts, truien, jurkjes, textiel (gordijnen), boa's, vitragestof, panty's,  enz.
  • Scharen, Veiligheidsspelden, Ducktape, draad, metaaldraad, enz
  • Plastic, denk aan gekleurde vuilniszakken, hoepels voor rokken of pvc pijpen voor vleugels van de elfen.
  • Eventueel crêpe papier( kijk alleen uit met regenachtig weer)

Let op met kaarsen/vuur en eventuele elektronische accessoires.

• Introduceer het thema met een filmpje en/of foutere kerstmuziek (bv MEROL - KERST MET DE FAM)
  • Het hoeft niet perse draagbaar te zijn.
  • Je kan het thema specifieker maken en bijvoorbeeld een levende kerststal maken of een kersttafereel (van bv een film) namaken.
  • Zorg dat eventuele foto's een mooie filter krijgen en instagramwaardig worden. ;)
Lees 1202 keer Laatst aangepast op zaterdag, 05 december 2020 20:07