Eten zonder ...

Sommige mensen hebben een allergie of zijn op dieet. Hoe moeilijk is het eigenlijk om een goede maaltijd te maken als je iets niet mag of wil eten?

Maak een maaltijd voor alle roverscouts en verdeel deze in verschillende gangen. Werk alleen of in groepjes een gang uit, maar met 1 (of meer) beperking per gang. Ga gezamenlijk eten en laat elke persoon of ‘groepje’ aangeven welke opdracht dat groepje heeft meegekregen. Geef de personen/groepjes vooraf de opdracht mee zodat ze zelf inkopen kunnen doen.

Voorbeeld van een aantal beperkingen

• Gebruik geen gluten
  • Gebruik geen (koe)melkproducten
  • Gebruik geen suiker
  • Gebruik geen zout
  • Gebruik geen kleurstoffen
  • Gebruik geen pinda's / noten
  • etc.

Beperkt, een paar uur om de indeling te maken en de opdrachten te maken en te verzenden via de mail, zodat de roverscouts boodschappen kunnen doen.

• Locatie waar je met meerdere personen kan koken
  • Kookbenodigdheden

• Als het niet mogelijk is om deze activiteit fysiek binnen de geledende regels te doen, ga dan online verder.
  • Maak met de branders van kamp aparte kookhoekjes zodat iedereen een eigen plekje heeft om de maaltijd voor te bereiden.
  • Zorg als organisatie voor een leuke aankleding en een netjes gedekte tafel.
  • Spreek van te voren het budget af, zodat je niet voor financiële verrassingen komt te staan.
  • Kijk eens op de website aangepaste voeding.
Lees 2306 keer Laatst aangepast op dinsdag, 12 januari 2021 17:21