Commando Ghana

Een lekker actief spel waarbij jeugdleden even hun energie kwijt kunnen.

Scouting is een wereldwijde beweging en daar horen internationale contacten en activiteiten bij. Van 2012 tot 2017 had Scouting Nederland een partnership met Ghana. De leiding legt van te voren alle commando’s uit. Wanneer de leiding een commando roept moet iedereen deze uitvoeren. MAAR: als je bijvoorbeeld met 18 scouts begint en je het commando ‘olifant’ roept, dan kunnen 2 scouts niet meedoen. De scouts die te laat zijn om met anderen iets uit te beelden, vallen af. Zo gaat het steeds verder tot er tenslotte 2 scouts overblijven die samen gewonnen hebben!

Commando’s:

• Mama: bij iemand op zijn rug gaan zitten (want kinderen worden op de rug mee gedragen) (2 personen).
  • Djembe: een persoon is de djembe (staat/zit voorover gebogen) en de andere trommelt op z’n rug (2 personen).
  • Tro-tro (busje): met z’n drieën op elkaars schoot zitten (want er zitten altijd te veel mensen in een tro-tro) (3 personen).
  • Olifant: maak met z’n vieren een olifant, 1 is de slurf, 1 is de staart en 2 staan naast elkaar en vormen het lijf van de olifant (4 personen).
  • Waterput: drie mensen staan in een kring en pakken elkaars handen, de vierde persoon is de emmer en zit op z’n hurken (4 personen).

• Geen benodigdheden.

Lees 10639 keer Laatst aangepast op maandag, 07 december 2020 19:50