dinsdag, 18 juni 2019 23:53

SMS WhatsApp Snapchat interactietocht

Interacties een route afleggen met behulp van moderne communicatie middelen en social media zoals WhatsApp en Snapchat.

Via het gekozen medium krijgen de scouts een aanwijzing over de volgende locatie van de route. Het geven van de aanwijzing kan op verschillende manieren afhankelijk van de moeilijkheid. Je kunt de straatnaam of coördinaten door geven van de volgende locatie, je kunt een foto of afbeelding doorsturen van de volgende locatie of om het iets moeilijker te maken kun je er ook voor kiezen om een cryptische omschrijving te geven van de volgende locatie. Bijvoorbeeld door de naam van een monument of de straatnaam cryptisch te omschrijven.

Op de volgende locatie aangekomen sturen de scouts een bevestiging dat ze op de juiste locatie zijn aangekomen. Dit kan met behulp van locatie verzenden, een foto van de locatie verzenden of door het beantwoorden van een vraag op de betreffende locatie. Als ze op de juiste locatie zijn krijgen ze de volgende aanwijzing doorgestuurd.

Media waarover technieken/berichten goed te verzenden zijn. Whatsapp biedt de meest uitgebreide mogelijkheden, waardoor dat al vanaf de bevers zou kunnen, bijvoorbeeld met een foto van een voor de bevers bekende locatie. Aangezien SMS voornamelijk tekst is, kan dat goed vanaf de welpen. Bij gebruik van Snapchat voor het verzenden van foto’s en video’s kan de ontvanger het slechts 2 keer bekijken. Dit maakt het een stuk lastiger, waardoor dat pas vanaf de Explorers goed ingezet kan worden.

• Mobiele telefoons met WhatsApp of Snapchat
  • Voldoende internetbundel