Mowgli en Shanti in de wigwam?!

Pionier een mooie tent zoals Chill dat zag in zijn vlucht over Amerika zodat we er lekker in kunnen zitten.

Op één van zijn tochten vloog Chill over Amerika, over een dorpje met allemaal mooie tenten met een punt in de nok. Bij terugkomst in de jungle vertelt hij enthousiast over hoe het volk deze wigwams, zoals ze het noemden, maakten. Hathi weet te vertellen dat het volg hier vroeger zelfs het hele jaar in woonde! Mowgli en Shanti houden wel van een avontuur, en wat is er nou spannender dan een eigen hutje maken?

Hoe pak je dat nou aan? Met een aantal (pionier)palen (liefst 6) maak je het frame. Hiervoor moeten deze balken aan de bovenkant allemaal aan elkaar geknoopt worden met een achtsjorring. Dit kunnen welpen natuurlijk prima met een beetje hulp. De leiding helpt vervolgens met het omhoogzetten van dit bouwwerk. Hierna kunnen ze met doeken het hele bouwwerk bekleden en dan is het tijd om er lekker in te zitten (en misschien, tijdens een kamp, te lunchen o.i.d.)!

• Pionierpalen.
  • Touwen.
  • Doeken/kleden/andere zaken om de wigwam mee te bekleden.

• Controleer de knopen goed voordat je de driepoot overeind zet.

Aanvullende informatie

Lees 2389 keer Laatst aangepast op dinsdag, 27 juni 2023 10:50