zondag, 18 november 2018 11:49

Surprise party voor de vrijwilligers

(1 Stem)

Bedankt samen met de explorers de vrijwilligers van de groep met een surprise party die niemand aan ziet komen. Denk bijvoorbeeld aan het bestuur, de materiaalmeesters, de mensen die de klusjes doen, etc.

De explorers krijgen als opdracht om een surprise party op te zetten voor de vrijwilligers van de groep. Denk bijvoorbeeld aan het bestuur, de materiaalmeesters, de mensen die de klusjes doen, etc. Dit omvat verschillende onderdelen.

1. Nodig de vrijwilligers uit

De eerste stap is om een datum te prikken en de vrijwilligers naar de blokhut/het clubhuis te lokken. Het is het leukste als ze niet verwachten dat er een feest voor hen wordt georganiseerd. Verzin dus een geloofwaardig excuus, zoals een klusje waar je veel mensen voor nodig hebt of een vergadering zoals de groepsraad. Als het niet lukt om een excuus te verzinnen, nodig de vrijwilligers dan gewoon uit, maar vertel nog niet wat er gaat gebeuren.

2. Bereid het feest voor

Hierna moet het feest voorbereid worden. Hierbij is het van belang dat je zorgt voor een geschikte ruimte, muziek en genoeg drinken en versnaperingen. De ruimte moet natuurlijk ook leuk aangekleed worden. Denk ook aan wat entertainment voor erbij, bijvoorbeeld een karaoke of spelletjes. Het is een goed idee om de explorers in subteams te verdelen, met ieder een eigen verantwoordelijkheid.

3. Begeleid het feest

Het feest is bedoeld om de vrijwilligers te bedanken, dus de explorers doen het werk: de bar bemannen, de hapjes rondbrengen, spellen begeleiden. Leg de vrijwilligers goed in de watten!

4. Zorg voor een aandenken

De explorers regelen een blijvend aandenken voor de vrijwilligers, bijvoorbooeld een certificaat of een roos.

5. Opruimen

Natuurlijk ruimen de explorers aan het einde van het feest alles netjes op, zodat de vrijwiilligers echt niets hoeven te doen

• Drinken
  • Versnaperingen
  • Muziek
  • Versiering
  • Materiaal voor de entertainment, zoals karaoke of spelletjes
  • Aandenken
  • Schoonmaakspullen
  • Andere benodigdheden voor het feest

Geen alcohol onder de 18 jaar.

Aanvullende informatie

Lees 1807 keer Laatst aangepast op vrijdag, 09 februari 2024 13:18