zaterdag, 25 augustus 2018 22:55

Mammoet

2 teams tegenover elkaar, proberen zoveel mogelijk attributen van de middenlijn over hun eigen achterlijn te verzamelen.

Twee teams staan in een rij naast elkaar tegenover elkaar met voldoende afstand tussen de teams genomen. In het midden tussen de twee teams ligt op een rij evenveel (of meer) attributen als dat er welpen/scouts in 1 team zitten. Dit zodat iedereen minstens 1 keer aan de beurt kan komen. Elk team wordt vervolgens genummerd. Hierdoor komt elk cijfer dus in elk team 1 keer voor.

Vervolgens roept de leiding een attribuut én een cijfer. De leden van het team met dat cijfer rennen beiden tegelijkertijd zo snel mogelijk naar het attribuut. Degene die het attribuut als eerste pakt, rent zo snel mogelijk terug naar zijn eigen lijn. Daar aangekomen is het attribuut verzamelt. Echter mag de welp/scout van het andere team die net te laat bij het attribuut was proberen de eerste met het attribuut te tikken. Lukt dit, dan gaat het attribuut over naar het andere team.

Verschillende attributen om te verzamelen.

• De attributen hoeven niet persé duidelijk zichtbaar op het speelveld te liggen. Een pingpong balletje in het gras mag dus ook, maar een bezem ook.
  • Kies grotere en kleinere voorwerpen.
  • Probeer de nummers zodanig te verdelen dat ongeveer gelijke leeftijden tegen elkaar moeten strijden. Doe dit bijvoorbeeld door eerst iedereen van groot naar klein op te laten stellen.
  • Bij scouts zou je in plaats van tikken, het attribuut ook af kunnen laten pakken, en dingen als tackelen toe staan.
  • Spelvariant Mammoet: ipv een cijfer roep je Mammoet, iedereen moet dan rennen voor dat voorwerp.

Bij grote harde spullen zoals stokken en bezems kan je bij het weg rennen per ongeluk een tik uitdelen aan de tegenpartij. Let hier op.

Lees 3169 keer Laatst aangepast op zondag, 07 juli 2019 00:24