zondag, 09 juli 2017 18:40

Harry Potter en het Geheim van Perkamentus

(1 Stem)

Korte omschrijving

Weekkamp in Harry Potter thema voor waterwelpen, waterscouts en waterexplorers.

Themaverhaal

Het is zomervakantie voor de leerlingen van Zweinstein. Ze zijn allemaal naar huis om tijd door te brengen met hun familie. Op Zweinstein zijn alleen wat leraren en personeel achter gebleven.

Perkamentus maakt zich zorgen, al een aantal maanden gaan er geruchten over de terugkeer van Voldemort. Hij die niet genoemd mag worden is volgens de Ochtendprofeet op zoek naar een magisch voorwerp dat hem ongekende kracht zal geven. Een voorwerp dat Perkamentus maar al te goed kent want hij heeft het zelf verstopt.

Perkamentus kan als enige tovenaar dit magische voorwerp zijn kracht afnemen. Hij kan alleen niet zelf het voorwerp ophalen want hij wordt net als zijn vrienden in de gaten gehouden door dooddoeners. Zou professor Anderling daarom de waterwelpen, waterscouts en waterexplorers hebben uitgenodigd?

Globale planning

Zie kampboekje.

Speluitwerking in losse documenten.

De gekoppelde activiteiten zijn optioneel.

Bijlages

Gekoppede activiteiten