What in the name is that? (Waterspel)

(1 Stem)

De jeugdleden laten kennis maken met de verschillende benamingen van bijvoorbeeld een vlet, een bijl en dergelijke.

Waterwelpen: Jacala ligt vlak bij de Nishaani plaats in de Kanyerivier te dobberen en ziet dat er op de vlet allerlei termen worden gebruikt welke hij niet goed kent. Hij vraagt zich af of Mowgli en Shanti het wel weten? De waterwelpen zoeken de juiste omschrijving bij het juiste woord. Kunnen ze de juiste combinaties maken? Toevallig weet hij dat er aan land een spel is waarbij zeiltermen liggen en met omschrijvingen gecombineerd kunnen worden. Voor de welpen die iets meer uitdaging willen heeft Jacala ook een variant met de vlet.

Scouts: de jeugdleden krijgen een papier te zien met een tekening er op van een bijl. Bij elk nummer moeten de jeugdleden de benaming opschrijven. Hoever komen alle jeugdleden?

Waterscouts: bij de scouts kunnen ze beginnen met het behalen van hun CWO erkenningen. Hiervoor moeten de scouts meerdere onderdelen van een vlet kunnen benoemen. Hiervoor kun je de kaartje van vlet met nummers (makkelijke variant CWO 1) Of gebruik het uitgebreide kaartje van vlet met nummers (CWO 2 en 3).

Nihil: evt uitprinten, lamineren en uitknippen.

Bijvoorbeeld

• Bij het zoeken naar het juiste nummer kun je er voor kiezen om een lijstje met mogelijke antwoorden te geven.
  • Zorg dat je zelf wel de antwoorden op een briefje hebt, zodat je kunt controleren of een antwoord goed of fout is.
  • Deze activiteit is te gebruiken voor het oefenen (van onderdelen van de) CWO eisen:
  • Onderdelen
  • (CWO KB 1,2,3 Eisen Theorie)
  • (CWO RB 1,2,3 Eisen Theorie)
Lees 3450 keer Laatst aangepast op woensdag, 20 oktober 2021 23:48
Meer in deze categorie: « De scouts datingshow BOA-wedstrijd »