dinsdag, 29 maart 2016 14:37

Iets repeterend wegschieten

We staan stil bij de uitvindingen van Leonardo Da Vinci. Hij heeft een soort van machine geweer bedacht wat repeterend iets kan wegschieten. In de top-10 van de uitvindingen van Leonardo da Vinci zit een machinegeweer.

Laat nu 2 groepen een machine bedenken maar mee ze iets kunnen wegschieten. Het wedstrijd element is welke groep komt het verst van allemaal.

De Machine kan bestaan uit pionierpalen, planken of bamboe stokken. lege fietsbanden katapult met postbode elastiek eventueel gebruik petflessen en fietspomp. Laat de groep het van het machinegeweer van Leonardo da Vinci zien. Ze mogen een uur besteden aan de opbouw en het bedenken na een uur moet de machine klaar zijn en mogen ze elk 3 pogingen doen om een bal zover mogelijk weg te laten schieten door de machine

• Ballen
  • Fietspomp, lege fietsbanden
  • Piopallen, touw, kartrol
  • Bamboestokken, petflessen, postbode elastiek
  • Wat de scouts verder zelf bedenken op en rond het clubhuis

• Zorg dat het schieten veilig gebeurd en zet het gebied dus is af met rood-wit lint.
  • Kijk als leiding ook goed dat het schieten niet per ongeluk achteruit kan plaats vinden in plaats van vooruit. Houd de scouts dus op afstand.

Na 3 pogingen zouden de groepen ook elkaars machine kunnen uittesten.

Lees 2806 keer Laatst aangepast op woensdag, 05 juni 2019 12:34