dinsdag, 29 augustus 2023 12:11

Jaarplanningspel

(1 Stem)

De afdeling of stam maakt een jaarplanning aan de hand van een spel.

De afdeling of stam maakt een jaarplanning aan de hand van een spel.

Deel 1: Brainstorm

Op een muur staan alle 8 activiteitengebieden (UST, veilig & gezond, buitenleven, expressie, identiteit, internationaal, sport & spel, samenleving). Iedereen krijgt post-its en begint met schrijven. Na 5 minuten hebben we een muur vol spelideeën.

Punten

Elk spelgebied heeft 20 punten te verdelen over alle ideeën onder dat spelgebied.

Deel 2: Uitkiezen

Met een duo mag je een idee uitkiezen (niet je eigen idee) en die plakken in een matrix (makkelijk-moeilijk/niet leuk-heel leuk). De ideeën die het leukst en het makkelijkste zijn gaan we uitvoeren.

Punten

Wordt jouw idee uitgekozen? 10 punten voor jou!

Deel 3: Plannen

Er hangt een planning klaar. De post-its worden voorzien van een naam en gaan op de planning. Sommige opkomsten zijn al ingevuld.

Punten

Elke opkomst is 20 punten waard. Doe je een opkomst alleen: 20 punten, met 2: 10 punten, etc.

Winnaar

Degene die aan het einde de meeste punten heeft, krijgt een prijsje!

• Veel pennen
  • Post-its
  • Matrix
  • Planning (vooraf deels ingevuld, denk aan: vakanties, JOTA, zomerkamp, groepsweekend, etc.)

Als roverscouts zijn overgevlogen vanaf de explorers, zullen ze de eerste maanden vooral kennismaken met de stam en de leden. Ook kiezen ze in deze tijd drie uitdagingen die de kern van het roverscoutsprogramma vormen. Ze bepalen dus zelf hoe hun tijd bij de roverscouts eruitziet. De uitdagingen kunnen individueel of gezamenlijk worden gedaan en roverscouts kunnen tijdens dit proces hulp krijgen van een mentor of van andere stamleden.  Meer informatie hierover vind je hier.

Aanvullende informatie

Lees 604 keer Laatst aangepast op zondag, 03 september 2023 12:16